Markedsføring

Progress > Markedsføring

Du skal altid overveje hvordan du vil markedsføre dit arrangement, altså hvordan vil du sikre dig at de der gerne skulle komme til dit kender til dit arrangement.

Der findes rigtig mange muligheder for markedsføring, både gratis og betalte metoder.

Det første du skal gøre er at definere din målgruppe - hvem tror du vil komme til dit arrangement. Er det gymnasieelever, unge generelt, alle i byen, folk med særinteresser (f.eks. hvis du laver en økologisk mad festival).

Find ud af hvor og hvordan du bedst kan komme i kontakt med dem og læg en plan.

Markedsføring er et helt fag for sig selv, men du kan sagtens gøre det selv. Ved mindre arrangementer vil vi foreslå at du fokuserer på de gratis muligheder der er.

 

Presse - lokalavis

Lav en pressemeddelelse og gerne et foto og kontakt din lokale avis. En omtale er meget værd.

Sørg for at komme med i diverse kalendere som aviser ofte har.

Hvis du planlægger flere arrangementer, så send et foto og en efteromtale på jeres arrangement, det er også god markedsføring for jeres arrangement.

 

Plakater

Har du mulighed for selv at printe en plakat (du kender garanteret en eller anden der har adgang til en farveprinter der kan printe i farver) så er plakater en meget godt markedsføringsredskab.

Hæng det op centrale og relevante steder, specielt der hvor jeres målgruppe kommer. Husk at spørge om lov inden du hænger det op.

 

Facebook

Lav en facebook-side på jeres arrangement og få alle jeres venner, bekendte osv. til at like den.

Husk også at benytte evt. lokale sider der promovere aktiviteter i dit område.

 

Venner og bekendte

"Mund til mund metoden" er en meget effektiv metode til markedsføring. Så husk at fortælle om arrangementet til alle der gider at høre om det. Hvis en ven fortæller om et arrangement virker det mere overbevisende end meget andet markedsføring.

 

Andre arrangementer

Hvis der er andre lign. arrangementer eller arrangører i dit område så overvej om og hvordan du kan markedsføre dit arrangement der. Folk der i forvejen går til arrangementer er mere tilbøjelige til at tage chancen og komme til dit arrangement end folk der aldrig går til arrangementer.